سیستم HP

سیستم HP

هدف

1 –  تامین تجار با كیفیت مناسب شیمیایی و ترمودینامیك جهت توربین HP‌ P= 53 – 8xbar و دمای T= 390 – 5130c

2- مصرف در اجكتور اصلی با فشار 17 بار و دمای 430 الی 460 درجه سانتی گراد

اجزاء

  • درام HP 2- اكونومایزر اولیه 3- اكونومایزر ثانویه 4- اوپراتور 5- والو موتوری ونت درام

6- سفتی والو درام 7- والو ERV 8- سفتی والو مسیر سوپر هیت 9- والو موتوری مسیر سوپرهیتر 10- مسیر دی سیركوله به فلاش تانك 11- سیم كنترل دمای بخار سوپر هیت HP

12- سوپرهیتر اویه  13- سوپر هیتر ثانویه 14- مسیر بلو داون به درام Ip  15- والو موتوری بلوداون

عمل كردن این سیستم نیز همانند سیستم IP می باشد با این تفاوت كه در این سیستم بعلت بالا بودن فشار و درجه حرارت از دو تا اكونمایزر در خط تغذیه آب درام HP و دو تا سوپر هیت استفاده شده جهت بالا بردن دمای بخار اشباع خروجی از درام HP كه در خروجی بخار سوپر هیت اولیه یك مسیر ابری آب بنام Spray water كه خود آن شامل موتور والو و كنترل والو و كنترلرهای آن جهت كنترل درجه حرارت بخار خروجی از سوپر هیت ثانویه تعبیه شده تا درجه حرارت بخار سوپر هیت خروجی سوپرهیت ثانویه را در 13 درجه سانتی گراد نگه دارد .

بخار سوپرهیتی كه قسمت HP توربین جریان می یابد دارای فشار 53/84 بار و دمای 513 درجه سانتی گراد می باشد و همچنین از درام HP مسیری انشعاب گرفته شده كه یكی به درام IP متصل می شود جهت كنترل TDS ( ذرات متعلق جامد در آب ) كه در درام HP . TPS باید كمتر از 300ppm شود و در درام HP كمتر 3500ppm چون كیفیت بخار در درام HP‌ بهتر است به درام IP انتقال داده می شود تا جهت كنترل كیفیت TPS IP درام كمك كند .

فشار روغن در سیستم هیدرو لیك بویلر به شرح ذیل است .

این شرایط فشار Wor king است كه اگر فشار بزرگتر از 180 بار باشد سوالونوئید والو باز می كند و روغن به مخزن سیر كوله می شود و اگر كمتر از 170 بار شود سوالونوئید والو می بندد .

P > 190 bar             H.H ( high)

P > 180 bar             H

P < 170 bar             L

P > 160 bar             LL

شرایط امر جنسی فشار روغن به شرح ذیل

P > 215 bar             HH

P > 205 bar             H

P < 170 bar             L

P > 160 bar             LL

در مورد هیتر تانك روغن سوئیچ دما داریم . اگر دمای روغن كمتر از 10 درجه سانتی گراد شود فرمان استارت به هیتر داده می شود و اگر دمای روغن بیشتر از 20 درجه باشد فرمان off به هیتر ها داده می شود .

دمای روغن به 50 درجه سانتی گراد برسد سیستم Cooling استارت می شود و به 40 درجه برسد off می شود و اگر دمای روغن به 60 درجه برسد پیام وارنینگ صادر می شود و اگر به 70 درجه برسد هشدار برای اپراتور و بیشتر از 75 درجه برسد پمپ را خارج می كند .

سطح روغن مخزن از سقف آن اندازه گیری می شود اگر به سطح 315 میلی متر از سقف برسد سطح روغن پایین Low و اگر به 415 میلی متر برسد سطح روغن Low.Low می شود كه به پمپ ها تریپ می دهد .

DP فیلترهای روغن بیشتر از 5/4 بار باشد پیام worning و بیشتر از 6 بار آلارم و اجازه استارت به پمپ های روغن داده نمی شود .





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.